Allaha həmd, Peyğəmbərinə, ailəsinə və əshabina
salat və salam olsun.
Bəzən
insanlarda bir xəstəlik üz verəndə, malını zərər dəyəndə, bir yaxınını itirərəndə,
ümumiyyətlə başlarına bır müsibət gəldiyi zaman tez-tez ”Nə üçün bu musibət mənim
başıma gəldi ? Mən bu musibətə düçar olacaq nə günah işlədim ?” deyərək, hirslənərək,
bağırıb- çağırıraraq, ağlayıb-sızlayaraq, peşmanlıq selinə qapıldıqlarının
şahidi oluruq. Bu ınsanların bilməsıvacib olan ən önəmli bilgi budur ki, hər insanın başına gələn müsibət yalnız
onun günah işləməsi səbəbilə deyildir. Əziz dostum Niyaməddin Tağıyevin köməkliyi
ilə, bu məqaləni əlilliyi olan insanlara, darda qalanlara, üzüntü və sıxıntı çəkənlərə,
başına müsibət gələnlərə, qəm-qüssədən qurtula bilməyənlərə, bir sözlə həyatı
alt-üst olmuş insanlara yardım edə bilmək və, onları içində olduqları bu vəziyyətdən
Allahin yardımı ilə xilas edə bilmək üçün qələmə aldım.
XOŞBƏXTLİYƏ APARANYOL
Allah(c.c) insanları
eyni şəkildə yaratmamışdır. İnsanların bəziləri sağlam, bəziləri də fiziki məhdudiyyətli
olaraq dünyaya göz açır. Bəzi insanlar sağlam doğulsalar da, həyatlarının
sonrakı dönəmlərində bədbəxt hadisələrlə qarşılaşaraq fiziki məhdudiyyətli
insana çevrilirlər.
Əlil olmaq, insanın bəzi
funksiyaları baxımından məhdudiyyətlik yaratsa da, insani yöndən qüsur
deyildır. Dünyanın hər yerində olduğu kimi ölkəmizdə də zehni, ruhi və bədəni
yöndən əngəlli insanlar mövcuddur. Bu insanlara qarşı həssas olmaq, lazımı qayğı, hörmət və, dəstək
göstərmək hər bir kəsin insanliq borcu və vəzifəsidir.
Sevgili peyğəmbərimiz(s.a.s), baxıma möhtac insanların məsuliyyəti bizə
aiddir(Buhârî, "Ferâiz”, 25) buyuraraq, əlilliyi olan insanlara cəmiyyət
olaraq sahib çıxılmasını istəmişdir.
Bundan başqa sevgili Peyğəmbərimizin şəxsən
özü də xəstə, əlil, yardıma möhtac insanlara sahib çıxmış, onlara şəfqət və
mərhəmət göstərmişdir. "Kim bilir bəlkə dəani olaraq gözləmədiyimiz bir
qəza nəticəsində bizdə hər an əlilliyi olan insanların vəziyyətinə düşə bilərik”
deyə düşünmək lazımdır. Hər şeydən əvvəl unutmamaq lazımdır ki bu həyatda heç
bir insan qəza və müsibətlərdən sığortalanmamışdır. Bu səbəblədə bir yandan öz
sağlamlığımızı qorumaq üçün lazımı tədbirləri almaqla bərabər, digər bir
tərəfdən də fərd, ailə, sivil cəmiyyət və, ictimai təşkilatlar olaraq əlilliyi
olan insanlara qarşı maddi və mənəvi məsuliyyətlərimizin olduğunu da
unutmamalıyıq. Bu insanlara dəyər verilməli, söz və davranışlarla onların
könülləri alınmalı, sevinc və kədərlərinə ortaq olmaq gərəkdir. Digər bir
yandan kor, kar, lal, topal, çolaq, şikəst, qüsurlu kimi adlarla onlara
müraciət olunmamalı, zarafatla da olsa onlar ələ salınmamalıdır.
Sevgili peyğəmbərimiz(s.a.s) bu movzuda, bu sözlərlə bizi diqqətli
olmaqa çağırır. "İnsaların dərdinə sevinib gülmə. Sonra Allah ona mərhəmət bəxş
edər, səni isə onun sahib olduğu dərdə mubtəla edər”(Tirmizî, "Kıyâme”, 54)
Hər cəmiyyətdə olduğu kimi sevgili Peyğəmbərimizin
dönəmində də fiziki məhdudiyyətli insanlar mövcud idi. Xüsusilə görmə yaxud da
bədənsəl əngəli olan səhabələr arasında Abdurrahman
bin Afv, Muaz bin Cəbəl, Abdullah bin Ummu Məktum, Amr bin Cəmuh. Otuz il
xroniki xəstılikdən əziyyət çəkmış, lakin bu sıxıntıdan dolayi bir dəfədə olsun
şıkayət etməmış İmran bin Hüseyn kimi
məşhur səhabələr (Peyğəmbər dostları) və, digərləri olmuşdur. Bu vəziyyət bizə,
o, dəyərli insanların Allahdan gələn hər şeyi razılıq ilə qarşılaması, hər
hansı bir üsyan ya da şikayət etmədən İslama xidmət etməyə və cəmiyyətin tərəqqisi üçün əlindən gələn hər şeyi ortaya
qoyan sahabələr olduğunu göstərməkdədir. Bəs biz nə üçün onları özümüzə nümunə
almırıq və, onlar kimi cəmiyyətin faydalı bir ünsüru olmağa çalışmırıq ? Məgər
onların fiziki məhdudiyyətli olması "daha mən qüsurlu və işə yaramaz bir
insanam” deməyə və. "əlimdən heç bir şey gəlməz” deyib peşmanlıq dənizinə qərq
olmağa məcbur ettimi ? Əziz dostlar, bu
yazdığım dəlillər bir xəyal məsulu, ya da sizi təskin edib sakitləşdirmək üçün
seçilmiş və, bəzədilmiş sözlər deyildir. Bunlar hamısı həqiqətdir. Sizə başqa
örnəklər verim:
Abdullah b.Ummi Məktum gözləri görmədiyi halda hər gün uzun yol qət edərək bütün namazlarını
məsciddə qılardı. Hz Muaz yerimə
əngəlli olduğu halda Rasulullah(s.a.s) tərəfindən o günün çox ağır şərtlərində, olduqca uzaq
sayılabiləcək bir yerə,Yəmənə göndərilmiş və, cəmiyyətə xidmət etməkdən bir an
belə geri qalmamışdır.
İnsanlar bu imtahan
dünyasında yaxşı-pis hadisələrlə qarşılaşa, sevinə-kədərlənə, müxtələf sıxıntı,
maneə və problemlərlə qarşılaşa bilirlər. Lakin biz səbr, əzm, möhkəm iradə göstərmək
və ruhdan düşməməklə bu problemlərin öhdəsindən
gəlməli, bu işdə hər zaman Uca Allahdan yardım diləməliyik.
"De ki:”Allahın
bizim üçün yazdığından başqa bizə heç bır şey üz verməz. Buna görə də möminlər
yalnız Allaha təvəkkül etsinlər.”(Tövbə,51)
Insan, həyatının müəyyən dövrlərində bir sıra
çətinliklərlə qarşılaşa bilər. Amma bu çətinliklər onu həyatdan küsməyə, ruh
düşkünlüyü yaranmasına, sarsılmasına, psixalogiyasının korlanmasina, özünün bədbəxt,
işə yaramaz və fərsiz olmasi kimi düşüncələrə gətirib çıxarmamalıdır. Çünki
bura imtahan dünyasıdır və burada insanlar müxtəlif vasitələrlə Allah təala tərəfindən
imtahana çəkilirlər. Belə olduğu halda başına gələn sıxıntıdan dolayı sızlanma!
Bəlkə də bu çətinliklər səni dahada gucləndırəcək və bəlli bir zamana qədər sənin
sərmayən olacaqdır.
Biz onları yeri gəldikcə malları,övladları və canları ilə sınayacağıq
ki,hansının həqiqi,hansının yalançı mömin olduğunu ayırd edıb bılək.(Ənkəbut2)
Unutmamaq lazımdır ki yaşadığımız həyatda
ideal insan yoxdur və məncə buna ehtiyac da yoxdur. Çünki insan istəyərək və ya
istəməyərək günah işləmək, xəta etmək
kimi mənfi sifətlərdən xali (uzaq) deyildir və bu fitrətdən-yəni yaradılış
olaraq onun təbiətində təzahür edən bir əlamətdir. Ağıllı insan öz səhvindən nəticə
çıxartmağı bacaran və onu bir daha etməmək üçün əlindən gələn bütün səyi ortaya
qoyan insandır. Hər bir insan yaşadığı dünyada xoşbəxt olmağın yollarını
axtarmalıdır. Bu isə ilk növbədə Allah Təalaya yönəlməklə və onun yazdığı qədərə
tabe olmaqla mümkündür!
Uca Allah
Zariyat surəsinin 56-cı ayəsində belə buyurur :Mən cinləri və insanları yalnız
Mənə ibadət etmək üçün yaratdım!
Səbr edərək və namaz qılaraq Allahdan yardım
istəyin. Cünki, bu ikisi həyatın enerjisi, yolun azuqəsi, ümidin qapısı və
qurtuluşun açarıdır! Kim səbrə və namaza davam edərsə qopmaq bilməyən bir ipə
sarılmış olar ki bu ipin ucunda Allah sevgisi, günahlardan təmizlənmə və ən
böyük nemət olan Cənnət vardır! Bütün ağıllı insanlar, xoşbəxt olmaq üçün elm, şan-şöhrət,
vəzifə, pul və sairə bu kimi vasitələrin arxasınca qaçarlar. Bunların içində ən
xoşbəxt olanlar isə iman sahibi olan insanlardır. Uca Allah müqəddəs
kitabımızda buyurur:
”Şübhəsiz ki
qəlblər yalnız Allahı anmaqla rahatlıq tapar”(Rad surəsi,28)
Ən böyük nemətlərdən
biri; qəlbin xoşbəxtliyi, hüzuru və sabitliyidir. Qəlbdəki xoşbəxtlik zehnin
stabilliyinə və daxili hüzura səbəb olur. Xoşbəxtliyin tədris olunan bir sənət
olduğunu söylədilər. Ona necə yetişəcəyini və necə əldə edə biləcəyini bilən
bir insan, həyatın gözəlliklərindən, dolanışığın yollarından və ətrafındakı nemətlərdən
necə yararlanacağınıda bilir. Xoşbəxtlik axtarışındakı ən təməl nöqtə dözüm
gücüdür. O fırtınalarla sarsılmaz, xoşagəlməyən hadisələr qarşısında təsirə məruz
qalmaz, sadə şeylərdən narahat olmaz. Qəlbinin gücü və təmizliyi ölçüsündə içi
aydınlanar və xoşbəxt olar.
Xarakter zəifliyi,
çətinliklərə qarşı müqavimətsizlik, sızlanma, narahatçılıq, qəm, kədər, qüssə-bütün
bunlar insanın xoşbəxt olmasina mane olan vasitələrdir. Özünü səbrə və dözümə
alışdıran insan xoşagəlməyən hadisələr qarşısında tez sarsılmaz və sıxıntıya
girməz!
Xoşbəxtliyin düşmənlərindən biri də baxış açısı, düşüncə
darlığı, sadəcə özünü düşünmək və dünya və içindəkiləri isə unutmaqdır.
Allah Təala öz düşmənlərini tanıdarkən belə buyurur:
Onlar ancaq özlərini
düşünərlər!(Ali İmran 154)
Bəzi insanlar sanki
bütün varlığın öz içlərində olduğunu zənn edər, başqalarını düşünməz, başqaları
üçün yaşamaz və başqalarına önəm verməzlər. Halbuki, özümüzlə məşğul olarkən dərdlərimizi
və kədərlərimizi unutmaq üçün bəzən də özümüzdən uzaqlaşmağımız lazımdır. Beləcə
iki qazancimiz olacaqdir. Buraxdığınız səhvlər haqqında düşünün,
ancaq peşmançılıq hissi ilə yox, bir daha həmin səhvlərə yol verməmək üçün həmin
anlardan nəticə çıxarın.
"İnsanın qiyməti etdiyi saleh əməllərlə ölçülür.” Bu söz Hz Əliyə
aiddir. Mənası isə budur: İnsanın həqiqi dəyəri; elm, əxlaq, ədəb, mərifət, ibadət
və cömərtlikdir. Yoxsa onun şəkli, boyu, əndamı, şan,şöhrət və vəzifəsi
deyildir.
Xoşbəxt ola bilməyin ən
başlıca səbəblərindən biridə şükr edən bir qəlb, zikr edən bir dil və səbr edən
bir bədənə sahib ola bilməkdir. Bununla yanaşı insan öz Rəbbinə lazımı səviyyədə
şükr edə, onun bəxş ettiyi sonsuz nemətlərin fərqinə vara bilməsi, hüzurlu, rahat
və sevinc dolu bir həyat yaşaya bilməsi üçün hər zaman maddi yaxud mənəvi olsun
özündən daha pis vəziyyətdə olan insanlara baxmalıdır. Misal üçün bir örnək
verim: Uca Rəbbimiz maddi durumu yaxşı olmayan və bundan dolayı narazı olan
insana ey qulum, dünyanın bütün nemətlərini önünə sərsəm və buna müqabil sənə bəxş
ettiyim iki gözünün nurunu səndən alsam desə məgər hansı insan buna razı olar ?
Əminəm ki heç bir insan bunu qəbul etməz. Bu o deməkdir ki bütun dünyanın sərvəti
Rəbbimizin bizə bəxş ettiyi bir göz dəyərində belə deyildir.
Mən sənə xoşbəxtlik
mövzusunda alimlərin elmini, hikmət sahiblərinin hikmətli sözlərini və şairlərin
hikmətli sözlərini toplayıb gətirsəm də sən onu dadmaq, qazanmaq, axtarib
tapmaq əzm və şücaətini göstərmədikcə xoşbəxt ola bilməyəcəksən. son olaraq
fiziki məhdudiyyətli bir fərdin nümayəndəsi kimi sizlərə bu tövsiyyəmi vacib və
yerində hesab edirəm:
Vücudunda deyil, mənəviyyatında, düşüncəsində, baxışlarında
və vicdanında qüsurun var olması insan üçün ən böyük bədbəxtlikdir.Əlilliyi olan
insanlar bilməlidirlər ki Uca Allah yaradılanların ən şərəflisi
olan hər insana fərqli qabiliyyətlər vermişdir. Önəmli olan ən vacib amil
insanın daxilində olan bu qabiliyyəti kəşf edib üzə çıxara bilməsidir.
Bu aləmdə şirinlə acı,
pislə yaxşı, xeyirlə şər iç-içədir. İnsanın sahib olduğu və ya olmadığı hər şey
bir imtahan vəsiləsidir. Varlı və ya kasıb, sağlam yaxud xəstə olmağa da eyni
gözlə baxa bilərik. Bu düşüncəyə görəAllah qatında və insanların yanındakı üstünlük varlı yaxud gözəl və
yaxud da şan-şöhrət və vəzifə sahibi olmaqla deyildir. Üstünlük elmlə, ibadətlə,
təqva (Allahdan həya edib çəkinmək) ilədir. Bu minvalla da hər insan boş
durmamalı, səy göstərməli, çalışmalı və daxilində olan potensialı üzə çıxartmaq
üçün əlindən gələni etməlidir. ”Allah rəsulu (sallallahu aleyhi və səlləm)”Allah sizin surətlərinizə və
mallarınıza baxmaz,lakin qəlblərinizə və əməllərinizə baxar” deyə buyurmuşdur.(Müslim, Birr 34).
Samir İmanov
Sumqayıt
Xəbərdən istifadə edərkən istinad etmək vacibdir.