Görkəmli
Azərbaycan rejissoru Rövşən Almuradlı teatr
və kino ilə uzun "ayrılıq"dan sonra Sumqayıt Dövlət Dram Teatrının
səhnəsində fransız yazıçısı Marsel Berkye-Marinyenin "Oğru" əsərini
teatrsevərlərə təqdim etməklə pərəstişkarlarını və sənət dostlarını yenidən
sevindirmişdir.
Ailə-məişət
mövzusuna toxunulan, 50 ildən artıqdır ki dünya teatrlarında uğurla nümayiş
etdirilən bu səhnə əsəri komediya janrında olsa da, rejissorun quruluşunda
hadisələrin dramatizmi, ər və arvadın fransız xarakterindən və məişət tərzindən
irəli gələn mənəvi düşkünlüyü də özünü bütün çılpaqlığı ilə büruzə verir. Ər-arvad
münasibətlərində xəyanəti, mənəviyyatsızlığı pisləyən, qeyrət və namusun,
düzlüyün, sədaqətin, paklığın mühüm insan meyarları olduğunu tamaşaçılara daha
qabarıq şəkildə çatdırmağa çalışan R.Almuradlı özünün novator priyomu ilə tamaşanın
"çərçivə”sindən çıxaraq, bəzən aktyorların vasitəsilə birbaşa tamaşa zalı ilə
təmasa girməklə tamaşaçı-aktyor ünsiyyəti yaradaraq, insan xarakteri və
mənəviyyatı üçün nələrin daha dəyərli olduğunu diqqətə yetirməklə kasıb bir
fransız ailəsində baş verən hadisələrə öz insani və rejissor münasibətini
bildirməyi də vacib hesab etmişdir ki, bununla da tamaşanın sadəcə bir
əyləncə-maskarad olmadığını, tərbiyəvi rolunu və əhəmiyyətini ön plana çəkə
bilmişdir.
Rejissorun Əməkdar incəsənət xadimi, tanınmış bəstəkar, tamaşanın
janrına və ruhuna uyğun musiqi bəstələmiş Sərdar
Fərəcovla, maraqlı səhnə tərtibatı vermiş rəssam Osman Salmanovla uğurlu
yaradıcılıq işi də əsərin ideyasının açılmasında mühüm rol oynamış,
tamaşanın palitrasını gücləndirərək, onun təsir effektini daha da artırmışdır.
Dekorasiyalardan bacarıqla istifadə, başı macəralı ailənin yaşadığı mənzilin "divarlarının”
tez-tez "çat” verməsi, bütünlükdə evin tamaşa boyu dəfələrlə daxildən "dağılıb-
parçalanması”, qadının ərinə xəyanəti,
başqa birisilə yataq macəraları fonunda ər və arvadın divardan asılmış
şəkillərinin də bölünərək, bir-birindən aralanması tamaşanın ideya xəttinin
açılmasına yönəlmişdir.
Tamaşada
respublikanın Əməkdar artisti İzaməddin Bağırovla yanaşı istedadlı gənc aktyorlar
Şəmistan Süleymanlı, Elmir Mehdiyev, Vəfa Qurbanova, Füzuli Qərənizadə və İlahə Səfərova öz
"qəhrəmanlarının” maraqlı obrazlarını yarada bilmişlər. Onların temperamentli,
həm də təbiilyi, peşəkarlığı ilə diqqət çəkən oyunları premyeranın uğurlu
alınmasına, tamaşaçı alqışlarına səbəb olmuşdur.
Sumqayıt tamaşaçıları ilə yanaşı paytaxtımızdan
gəlmiş qonaqların - tanınmış aktyor və rejissorların, yazıçı və dramaturqların,
mətbuat nümayəndələrinin də iştirak etdiyi və yüksək dəyərləndirdikləri tamaşanın uğurlu alınması, əlbəttə ki, təsadüfi deyil.
Belə ki, Rövşən Almuradlı Azərbaycanın teatr "korpusunun” sıravi
"əsgər”liyindən başlayaraq, "general rejissor”luğunadək böyük sənət yolu keçmişdir.
O, özünün həm istedadlı aktyor oyunu, həm də müxtəlif əsərlərə verdiyi orijinal
səhnə quruluşları, yaratdığı onlarla tarixi, bədii və sənədli filmlərlə artıq
çoxdan tamaşaçıların böyük rəğbətini qazanmış teatr-kino sənətkarlarındandır.
Vaxtilə M.A.Əliyev
adına Azərbaycan Dövlət İncəsənət İnstitutunun dram və kino aktyorluğu
fakültəsini, sonralar isə Moskvada SSRİ Mədəniyyət Nazirliyinin Təkmilləşdirmə
İnstitutunda ali rejissorluq kursunu bitirmiş Rövşən Almuradlı bir müddət Moskva
Dövlət Akademik Satira Teatrında təcrübə keçmiş, daha sonralar Şəkinin, Mingəçevirin və Sumqayıtın Dövlət Dram Teatrlarında çaılışmış, bir-birindən
maraqlı obrazlar qalereyası yaratmışdır. Cəfər Cabbarlının "Aydın"ında Dövlət bəy,Anarın
"Adamın adamı"nda İbiş İbşli, Şekspirin "Kral Lir"ində Kral
Lir və digər tamaşalarda oynadığlı xarakterik rollarlla yüksək aktyor
məharəti, əsl peşəkarlkıq nümayiş etdirmiş, yaratdığı obrazların
psixologiyasını və mənəviyyatını tamaşaçılara dolğunluğu ilə çatdıra bilmişdir.
Lakin hansısa bir tamaşada ancaq müəyyən bir rolla tamaşaçıya demək
istədiklərini tam çatdırmağın mümkünsüz olduğunu görən Rövşən Almuradlı çox
keçmədən teatr və kino rejissorluğuna üz tutur.
26
yaşında - 1980-ci ildən
rejissorluq fəaliyyətinə başlayaraq, qısa bir müddətdə N.Hikmətin
"Bayramın birinci günü", M.Salimoviçin "Dərviş və ölüm", M.Süleymanlının
"Dəyirman" əsərlərinə və digər pyeslərə səhnə quruluşu verir.
1988-1992-ci
illərdəo, Y.Səmədoğlunun "Qətl günü", V.Sergeyevin "Bağlı
qapı arxasında iki nəfər", M.Suleymanlının
"Zirzəmi", M.Dostoyevskinin "Şıltaq qız", M.Qoqolun
"Dəlinin qeydləri", Anarın "Beşmərtəbəli evin altıncı
mərtəbəsi" əsərlərini səhnələşdirir.
1989-cu ildə
"Azərbaycanfilm" kinostudiyasının "Debüt"
studiyasında qısametrajlı "Hücum" bədii filmi ilə "hücuma keçməklə” öz
rejissorluq debütünü başlayan Rövşən Almuradlı bir il sonra Azərbaycanın
inqilabi-azadlıq hərəkatının təsiri ilə "Azadlığa gedən
yollar" filminin rejissor işində də fəal iştirak edir. Və artıq 1991-ci
ildə Azərbaycan Teatr Xadimləri İttifaqının nəzdində açılan müstəqil
"İstiqlal" teatrının bədii rəhbərliyi ona etibar edilir.
1993-1995-illərdə
onun rejissorluğu ilə çəkilən "Yük" və "Ümud" bədii filmləri
onu bir rejissor kimi tamaşaçılara daha yaxından tanıdır. Azərbaycan Dövlət Televiziyasının
"Sabah" Yaradıcılıq Birliyində dahi yazıçı Cəlil Məmmədquluzadənin
"Anamın kitabı", Nahid Hacızadənin
"Qayalarda qalan səs", Orxan Fikrətoğlunun "Şəkilçi", Vilyam
Şekspirin "Kleopatra" film-tamaşalarına quruluş verən Rövşən
Almuradlı sonralar "Telefilm" Yaradıcılıq Brliyində çalışarkən "Yaz
yuxusunun işığı", "Bəsdir, aglama" bədii televiziya filmlərinin
quruluşçu rejissoru olur. Daha sonra o, tamaşaçıların böyük maraq və diqqətini
özünə çəkmiş 7 seriyalı "Abbas və Gülgəz" filmini yaradır.
Rövşən
Almuradlının çəkdiyi 10-a qədər sənədli film - "Etnoqrafik etüdlər", "Qobustan",
"Qax abidələri", "Padarçöl", "Qudyalçay",
"Şıx ocağının işığı", "Molla Cümə", "Göyçə
gözəlləməsi", "Yurd" və s. filmlər ölkəmizin tarixi keçmişinin,
xalqımızın milli adət və ənənələrinin, görkəmli adamlarının hər bir tamaşaçı
tərəfindən daha yaxşı tanınması və təbliği işində mühüm vasitə kimi hər zaman
böyük əhəmiyyətə və dəyərə malikdir.
Rövşən
Almuradlıya bir rejissor kimi daha çox şöhrət qazandıran isə onun 2003-cü ildə
çəkdiyi monumental "Koroğlu” filmi və 2006-2008-ci illərdə Mədəniyyət
Nazirliyinin sifarişi ilə üzərində çox gərgin çalışaraq, yüksək istedadı
sayəsində və böyük, gərgin zəhməti bahasına çəkib, başa çatdırdığı "Cavad xan”
filmi olmuşdur.
Bir
müddət Akademik Milli Dram Teatrında quruluşçu rejissor vəzifəsində çalışmış
rerjissorun "Ölüləri qəbiristanlıqda basdırın" (İsmayıl Şıxlı) əsəri
əsasında hazırladığı tamaşa, Bakı Bələdiyyə Teatrında səhnələşdirdiyi "Bəylik
dərsi” (Mövlud Süleymanlı), "Qaravəlli” (Anar), "Müraviyyə vəkilləri əhvalatı” (Mirzə
Fətəli Axundzadə) əsərləri tamaşaçılar tərəfindən böyük rəğbətlə
qarşılanmışdır.
Özünə və
sənətinə daim yüksək tələbkarlıq və məsuliyyətlə, yaradıcılıqla, həm də pərəstişkarlarına
hörmətlə yanaşmağa üstünlük verən, 25-dən artıq sənədli, tarixi və bədii filmin
quruluşçu rejissoru olan görkəmli
sənətkar Rövşən Almuradlının 2012-ci ildə Azərbaycan Dövlət Akademik Milli Dram
Teatrında səhnələşdirdiyi "Yaşlı xanımın gəlişi” (F.Dürrenmatt) tamaşası bu gün
də ölkəmizin baş teatrının repertuarındadır və hər zaman maraqla baxılır.
Rəhman
ORXAN.
e-mail:
[email protected]
Xəbərdən istifadə edərkən istinad etmək vacibdir.