Səhər-səhər
üst başından şor, ağzından da sarımsaq iyi gəlir. “Arxaya keç”, - deyə deyinən
gənc marşrut sürücüsüdür. Tənə ilə söz itələdiyi isə nimdaş geyimli, yaşlı bir
qadın. Gənc sürücü günə başlayar-başlamaz lazım olduğundan artıq sərnişin
mindirməklə həm qanunu pozmuşdu, həm də anası, bəlkə də nənəsi yaşlı qadını təhqir
etməklə etikanı... Tərbiyəsini, daha dəqiq desək, tərbiyəsizliyini nümayiş
etdirən bu gənc ən böyük haqsızlığı etmişdi bu səhər.
Cəmiyyətin
yaradıcı qüvvəsi olan bir ananı, bir bacını, bir qadını incitmişdi...
Bəşəriyyət
yaranan gündən əzildi, haqqı talandı, hüququ tapdandı kişilər tərəfindən
qadınların. Özlərinin məhz bir qadın bətnində əkilib, cücərib, nəfəs bəxş
olunduqlarını bilə-bilə. Ey gənc, sən bilirsənmi kimdir qadın?
124 min
peyğəmbəri dünyaya gətirəndir qadın. Səni 9 ay qarnında, bir il qucağında, bir
ömür ürəyində daşıyandır qadın. Namusdur, qeyrətdir qadın.
Sirli qala
qapılarına bənzəyir qadınlar. Açdıqca hər qapının arxasında daha bir qapı
olduğunu kəşf edirsən. Zaman dəyişdikcə qadınlar da dəyişmiş, inkişaf etmiş,
gündən–günə dəbdən–dəbə, libasdan–libasa keçmişlər. Tarixə nəzər salsaq, hər
dövrün özünəməxsus formalaşdırdığı qadınları müqayisə etmək maraqlıdır. Bəşər
yarandığı gündən Tanrı qadını geyimsiz yaratmış, sonra ayıblı yerlərinə paltar
düzəldib geyinən qadınlar əsrlər keçdikcə daha çox geyinməyə, bir sözlə desək,
qısa dəri “yubka”dan çadraya qədər dəyişdilər, örtündülər. Yenə əsrlər
dolandıqca qadınlar təkrar soyundular. Ətrafımıza nəzər salsaq, bugünkü cəmiyyətimizdə
soyunan qadınlar nə qədər çox olsa da, yenidən hicaba, çadraya qayıdan
qadınlarımızın sayı da durmadan çoxalmaqdadır. Beləcə dünya fırlandıqca
qadınların imicləri də dəyişir. Tarixə nəzərən fərq burasındadır ki, qədim
dövrdə qadınlar hamısı eyni imicdə idisə, bu günümüzdə isə imicləri
qruplaşdırmaq belə mümkün deyil.
Zaman–zaman
şalvar geyib at belində qılınc oynadan, 1941-1945–ci illərdə kişilərlə
çiyin-çiyinə ön cəbhədə vuruşan, istərsə də arxa cəbhədə zəhmət çəkən
qadınlarımız hər zaman tarixin səhifələrinə şərəflə adlarını yazdılar.
Qadın
yaradılanda Allah onların üzərinə şərəfli bir vəzifə: doğub-törəmək vəzifəsi
qoydu. SSRİ Ali Soveti Rəyasət heyətinin 1944–cü il 8 iyul və 18 avqust tarixli
“Qəhrəman ana”, “Analıq şərəfi” ordeni və “Analıq medalı” ilə təltif olunma barədə
fərmanlarından sonra uşaqsevər Azərbaycan qadınları uşaqlarının sayı ilə yarışa
girərək medal uğrunda rəqabət apardılar.
Ətrafımızda
dəb-dəbəsi göz qamaşdıran, bahalı ətiri ilə hamını feyziyab edən qadınlarımız
da var, baxmaq istəməsək də, gözünə sataşan çirkli libasda, dağınıq saçda, tər
qoxulu, “sarımsaq qoxulu”qadınlarımız da. Bir qrup da var ki, əlavə etmirəm. O
qrupun çoxalmasına da şərait yaradan bəzi “kişi”lərdir.
Ağrıdıcı tərəf
odur ki, “sən” və “sənin kimi” bəzi gənclər dildə əxlaqsız, açıq–saçıq geyinən
qadınları baltalasaz da, belələrini görəndə mimikanız dərhal dəyişir. İncitməmək,
xətrinə dəyməmək üçün dondan–dona düşür, min nəzakət göstərirsiniz. Çayxanada
oturub namusdan qeyrətdən ağız dolusu danışmağınıza baxmayaraq heç kimə əyilməyib,
al-qaranlıqdan bazarda şor, göyərti satıb indisə əlində qalmış şoru ilə idarə
etdiyin marşruta minib evinə dönən yorğun, namuslu qadın və ya bu kimi qadınlara
“lazımsız varlıq” kimi münasibət göstərirsiniz.
Harada
qadın varsa, mütləq əmək də vardır. Qadın var ki, dövlət idarə edir, qadın var
ki, kiçik ailəsinə başçılıq edir. Qadın var ki, nəsil arxasını ona söykəyib.
Qadın da var ki, nə arxasını söykəyəcəyi bir əri, nə də nazını çəkəcək
oğlu-qızı var.
Tər-tumarda
bahalı ətirdə gəzən qadınları görəndə əldən–ayaqdan gedən cavan. Fərqi yoxdur
yaşlı və ya cavan, gözəl və ya “baxımsız”. Qadın qadındır. Anadır. Bacıdır.
Sənin
kobudluğun qələmimi kobudlaşdırdı bir az. Kor olmamalıydın. Ayağındakı rezin şəpiklərinə
baxanda hər şeyi görmək olardı. Fərqi yoxdur, cavansan, ya qoca. Əgər insan
cinsinin üstə “kişi” kəliməsini daşıyırsa, qadınla da kişi kimi rəftar etməyi
bacarmalıdır. O qadının bəlkə də, aclıqdan qoxumuşdu nəfəsi, o qadının bəlkə də
pulu yox idi sənin zövqünü oxşayacaq ətir alıb süslənməyə, o qadının bəlkə də
kimsəsi yox idi çimdirib təmiz, səliqəli, ütülü geydirməyə, amma o qadının illərin
zəhmətindən qırışmış, əziyyətdən cadarlanmış əlləri vardı. O qadının üzündəki
qırışlarda illərin ağrı-acısı məskən salmışdı. Ən əsası ey kor, kobud cavan, o
qadının bütün bəşəriyyətin önündə baş əydiyi ağbirçəkləri var idi...
Nəsibə Nəsibqızı
Xeberle.com
Xəbərdən istifadə edərkən istinad etmək vacibdir.