Maraqlı və xüsusi bir nüansı tutmaq lazımdır. Bütünlüklə bir
çox məsələlərdə geniş düşünmək üçün geniş biliyə sahib olmaq lazımdır. Bunun
üçün isə çox oxumaq lazımdır. Hər bir özünü dərk edən şəxs çox oxuduqca elmi
artar və məsələlərə münasibətdə radikallığa meyl edə bilməz. Sizə indi deyəcəyim
bu gün ölkəmizdə baş verən çox mühüm məzhəblər arası gərginliklə əlaqədardır.
Düşünün ki, islam ərəb yarımadasına gəlməzdən əvvəl insanlar
müxtəlif bütlərə sitayişə meyl etmişdilər. Bunun nəticəsində bu ideloji fikir
eyni zamanda özünü bütün məsələlərdə göstərirdi. Yəni qəbilələşmə, bölünmə
meydana gəlirdi. Bu bölünmələr və qəbilələşmə ancaq ideloji fikirlərdən olurdu.
İslam dini gəldikdə bölünmə prossesləri birləşmə prossesi ilə nəticələndi. Belə
ki, bütün qəbilələr vahid bir mərkəzdə birləşdi. Vahid xilafə oldu və xəlifəlik
yarandı. Bununla da islam gücləndi və yayıla bildiyi qədər ərazilərə yayıldı.
Bu gündə yayılmağa davam etməkdədir.
Təsəvvür edin ki, islamdan əvvəl büdpərəst ərəb tayfa və qəbilələrinin
hər birinin özünə məxsus batil ilahları, ibadətləri, məbədləri, “müqəddəs”
ziyarət yerləri, müxtəlif dini əqidələri var idi. Çoxallahlılıq (politeizm)
hakim idi.
Bu günə baxanda görürük ki, islam yenədə öz məcrasından
çıxmağa doğru yol almaqdadır. Məsələn görürsünüz ki, özünə müsəlman deyən şəxslər
ayrı-ayrı pirlərə, seyidilərə, batil qəbir və ziyarətgahlara axın edirlər. Bu
axın həm də fikir axını deməkdir. Yəni fikir axını, əqidə axını eyni zamanda
özündə başqa məsələləri birləşdirir. Belə ki, qəbirlərə etiqad edənlərlə tək
Allaha iman edənlər arasında dərin uçurum yaranır. Bu uçurum da onların
bir-birinə qarşı durmasına səbəb olur. Bunun nəticəsində qarşılıqlı iddihamlar
olur. Hətta bu gördüyümüz kimi, Suriyada olan kimi müharibə ilə nəticələnir.
Bunun ağır fəsadları olur ki, günahsız, özünə zülm olunan, heç bir səhvi
olmayan insanlar, körpələr, qocalar, qadınlar və kişilər öldürülür. Ölkədə
aclıq və səfalət yaşanır.
Əqidə fərqliliyi islamdan əvvəl olan cahiliyyə dövründə
olduğu kimi həyatın bütün sahələrində fərqlilik gətirir. Özünü islama nisbət edən
iki ayrı batil məzhəb öz aralarında qız alıb vermir, bir məzhəbdən olanın kəsdiyini
digər məzhəbdə olan yemir, bir-biri ilə mütləq mənada bütün əlaqələr kəsilir və
bunun nəticəsində qarşılıqlı mübarizə başlayır. Bu bütün dünyada müşahidə
olunur və bizim cəmiyyətdə bunun qabarmasına çaılşmaq istəyənlər vardır ki, təcili
maarifləndirmə işləri aparılmasına başlamaq zərurəti ortaya çıxır.
Bu parçalanmanın ortaya çıxmaması və böyüməməsi üçün ölkəmizdə,
dövlətimizin qanunlarında, müxtəlif beynəlxalq və yerli tədbirlərdə məzhəblər
arası dini dözümlülük təbliğ olunur. Bunun təbliği istiqamətində güclü maarifləndirmə
işləri aparılmalıdır. Maarifləndirmə işinin böyüdülməsi ümumən qarşı məzhəbə
zidd aparılmamalı, məzhəb təəssübkeşliyi çəkməyən şəxsləri bu işlərə yönləndirilməlidir.
Kütləvi informasiya vasitələri bu məsələni hər zaman gündəmdə saxlamalıdırlar.
Vaxt olduqca bu mövzuya yenidən qayıdacağıq.
Əkrəm Həsənov (AMEA M, Füzuli adına Əlyazmalar institunun
elmi işçisi, ilahiyyat üzrə fəlsəfə doktoru).
Xəbərdən istifadə edərkən istinad etmək vacibdir.