Nostalji müsahibənin
qonağı Tixon Xrennikov: «Sumqayıt fəhlə şəhəridir, demək halal şəhərdir. Çörəyiniz
həmişə halal olsun»
1980-cı illərdə
Sumqayıtda klassik musiqi geniş təbliğ olunurdu. Bu işdə dünyamiqyaslı dirijor
və bəstəkar, SSRİ-nin xalq artisti, SSRİ Dövlət mükafatı laureatı Niyazinin
böyük əməyi vardı. Onun Moskvada və xaricdə böyük nüfuzu olduğundan bu istiqamətdə
apardığı məqsədyönlü iş sumqayıtlıların musiqi mədəniyyətinə və incəsənətinə
maraqlarını artırırdı. Sumqayıtda Rusiyanın, Almaniyanın, İtaliyanın,
Avstriyanın, Polşanın tanınmış bəstəkarlarının əsərləri tamaşaya qoyulurdu.
1985–ci ildə Sumqayıta Niyazinin dəvəti ilə SSRİ bəstəkarlar İttifaqının sədri,
SSRİ xalq artisti, 3 dəfə Stalin, Lenin, SSRİ Dövlət mükafatlarının laureatı,
«Sosialist Əməyi Qəhrəmanı» Tixon Nikolayeviç Xrennikov təşrif buyurmuşdu.
T.Xrennikov 1948-ci ildən 1991-ci ilədək SSRİ-nin bəstəkarlar ittifaqına rəhbərlik
etmişdi. Onun «Tufan», «Frol Skobeyev», «Ana», «Qusar balladası» və başqa
operaları dünyanın bir çox ölkələrində səhnələşdirilmiş və müəllifə böyük müvəffəqiyyət
qazandırmışdır. Dünyanın aparıcı kütləvi informasiya vasitələri, telekanallar
ondan müsahibə almağa həmişə cəhd etmişlər. Xaraktercə sadə və səmimi insan
olan T.Xrennikov jurnalistlərə nadir hallarda müsahibə verərdi. Tərifli sözləri
və reklamı xoşlamazdı. Sumqayıtda Səməd Vurğun adına Mədəniyyət Evində onunla
sumqayıtlıların görüşü keçirildi. Maestro Niyazi Tixon Xrennikov haqqında yığcam
və dolğun məlumat verəndən sonra, onun «Ana» operası göstərildi. Böyük
alqışlarla qarşılanan bu sənət əsəri Tixon Xrennikov tərəfindən sumqayıtlılara
qarşı rəğbəti artdı. Verilən suallara qısa və konkret cavab verdi. Ayaqüstü
olsa da, ondan müsahibə almaq könlümdən keçdi. Axı, bu cür nadir şəxsiyyətlərlə
tez-tez görüşmək mümkün deyildi. Allah Maestro Niyaziyə rəhmət etsin. Onun köməkliyi
ilə Tixon Nikolayeviç mənə müsahibə verməyə razılıq verdi. Onunla qonaqlar üçün
ayrılmış otaqda qabaq-qabağa əyləşdik. O, məni qabaqladı:
- Hə cavan
oğlan, deyəsən məni sorğu–suala tutmaq istəyirsən.
- Bəli. Sizə bir neçə
sualım var.
- Buyurun.
Onu da deyim ki, bir gün İtaliyada konsertdən sonra «La Stampa» qəzetinin
müxbiri ilə görüşdüm. İlk sualı belə idi: İtaliyada yaddaqalan nə oldu? Əgər,
siz də bu sualı vermək istəyirsinizsə, bəri başdan deyə bilərəm. Birincisi,
yaşıl örpəyə bürünmüş gənc şəhəriniz, onun geniş küçələri, ikincisi isə
tamaşaçıların isti alqışları.
- Mənim sualım «Ana»
operası haqqındadır.
- Sizi nə
maraqlandırır?
- M.Qorkinin «Ana» əsərinə
müraciət etməyinizin əsas səbəbini bilmək istərdik. Niyə Tolstoyun «Anna
Karenina» əsəri yox, məhz «Ana» əsəri?
-
Bilirsiniz, biz ailədə on uşaq olmuşuq. Atamız bütün günü işdə olardı. Demək
olar ki, onun üzünü görmürdük. Anamız bizi tərbiyə edir, öyüd-nəsihət verirdi.
Çox zəhmətkeş qadın idi. Bütün analar belədir. On uşaq tərbiyə edib böyütmək
olduqca ağır məsələdir. Hər qadın kömək görməsə, buna dözə bilməz. Biz anamızı
çox istəyirdik və ona müqəddəs bir varlıq kimi baxırdıq. Maksim Qorkiy mənim
sevdiyim yazıçılardandır. Onun «Ana» romanında yaratdığı ana obrazı mənim qəlbimi
riqqətə gətirdi, gözlərim qarşısında anam dayandı. Məhz buna görə də, bu əsərə
müraciət etməyə qərar verdim.
- Sizi - gənc bir sənətkarı
35 yaşında SSRİ Bəstəkarlar İttifaqının sədri seçdilər. Ölkədə kifayət qədər
professional bəstəkarlar olan halda niyə birdən-birə sizin üzərinizdə
dayandılar? Məsuliyyətdən, yaxud rəqabətdən qorxmadınız?
- 1939-cu
il idi. Mənim 26 yaşım vardı. «Tufan» adlı ilk operam səhnəyə qoyuldu. Sovet mətbuatı
onu yüksək qiymətləndirdi. Sonra bir neçə yeni əsər yaratdım. Onu da deyim ki,
Stalin Moskvada Böyük teatrda göstərilən hər bir yeni əsərə tamaşa edir və öz
münasibətini bildirirdi. Onun tövsiyəsi ilə mən 35 yaşında SSRİ Bəstəkarlar
İttifaqının sədri seçildim.
- Sizin Sumqayıta ilk
gəlişinizdir. Şəhərimiz haqqında məlumatınız vardımı?
- Mənim belə
bir xüsusiyyətim var. Hansı ölkəyə və yaxud şəhərə konsertlərə gedirəmsə, mütləq
həmin şəhər haqqında məlumat toplayıram. Sağ olsun, Maestro Niyazi. O, Sumqayıt
haqqında mənə o qədər danışıb ki, sanki bu, mənim doğma şəhərimdir.
- Bilirik ki, Niyazi
ilə dostsunuz. Onunla işləmək çətin deyil ki?
- Siz nə
danışırsınız?! Ondan həmişə tükənməz enerji alıram. Onu da qeyd edim ki, Niyazi
ilə demək olar ki, dünyanın bir çox ölkələrində olmuşuq. Mənim əsərlərimin
dirijorluğunu o edib. Niyaziyə ancaq qibtə etmək olar. Belə sənətkarlar yüz ildə
bir dəfə doğulurlar. Dostluqda isə etibarlı və sədaqətlidir.
- Tixon Nikolayeviç, əsrin
axırlarında Sizin yadınıza Sumqayıt şəhərini salsalar, nə deyərsiniz?
- Zəhmətkeşlər
şəhəri. Klassik musiqinin həvəskarları və onun təbliğatçıları. Bunu zalda əyləşən
tamaşaçıların alqışlarından və mənə verilən suallardan hiss etdim.
- Sumqayıtlılara nə
arzulardınız?
- Sumqayıt
fəhlə şəhəridir. Demək, halal şəhərdir. Çalışın çörəyiniz həmişə halal olsun.
Belə olan halda, insanların qədri bilinir. Onlara hörmət və ehtiramla yanaşırlar.
Mən Sumqayıtı bu hisslərlə tərk edirəm.
Müsahibəni aldı: Eyruz Məmmədov,
Respublikanın əməkdar jurnalisti (1985-ci il)
Xəbərdən istifadə edərkən istinad etmək vacibdir.