Övladın dünyaya gəlməsinə ata səbəb olub. Ata övladı dünyaya
gətirib, onu böyüdüb, onu yetkinlik yaşına gətirib, ruzi qazanmasına səbəb
olduqdan sonra deyir: “Oğulu nə edirəm. Ona çoxlu xərc qoyuram. Böyüdürəm, təhsil
verirəm, evləndirirəm. Müəyyən vaxta gəlir. Ancaq ona qoyduğum mayanı (pulu, əziyyətin
haqqını) ondan ala bilmirəm. Bunun əvəzinə maya qoyub villa tikdirirəm, onu
kirayə verirəm, hər ay kira verdiyim ev sahibi gəlib mənə 2000 manat verir.
Oğul mənə hər ay yüz manat gətirib vermir. Ancaq tikdiyim və kirayə verdiyim
ev, obyekt mənə xeyir verir”. Bu sözləri mənə imkanı çox yüksək olan bir ata
deyir. Bunu dedikdə məndə oğul olduğum üçün, atama hələ bu vaxta qədər imkan
edib müəyyən qədər kömək edə bilmədiyim üçün utandım. Mən də illərlə oxumuşam,
təhsil almışam, elmi iş müdafiəsi ərəfəsindəyəm, bütün bu səviyyəyə qədər atam
mənə kömək edib. Ancaq elmi işçi vəzifəsindən aldığım 170 manat məvaciblə nəinki özümü dolandırmaq, övladlarımı ruzi ilə
təmin etmək, atama xeyir vermək gücündə belə deyiləm. Bu sözlərdən ona görə də
bir anlıq utandım.
Bir dəfə yeməkxana sahibi mənə dedi: “Sizə daha çox pul verməlidirlər.
Maaşınız və ictimai diqqət sizə daha çox olmalıdır. Ona görə ki, mən yeməkxana
işlədirəm. Bir gün ərzində çəkdiyim əziyyət, yeməkləri hazırlamaq, çayı dəmləmək
üçün gördüyüm işlər nəticədə bitib tükənir. Çünki nəticədə gördüyüm işlər yemək
hazır etməkdirsə, bişirdiyim yemək yeyilib qurtarır. Çay içilir. Ancaq sizin
gördüyünüz işlər isə elə deyil. Sizin gördüyünüz işlər həmişə qalıcı olur. Həmin
işlərdən daima insanlar fayda əldə edir və davamlı olur. Məqalə yazırısnız,
kitab yazırısnız, əsər yazırısnız həmişə qalır,
insanlar elm öyrənirlər, gələcək nəsillər də istifadə edirlər. Sizə gərək
daha çox ictimai diqqət olsun. Eyni zamanda dövlətin siz elm əhlinə xüsusi dəstəyi
də vacibdir.
Başqa bir
ata deyir: “Ey oğlum! Sənə bu qədər əziyyət çəkdim, sənə xərc qoydum, səni
böyütdüm. Sənə kömək elədim. Sən isə mənə baxmırsan”. Digər ata: “Bu da oğul!
Oğlum daha sən böyümüsən, müəyyən vaxta yetişmisən, bundan sonra gəlib məndən
heç nə istəmə. Sən məndən bir şey istəyəndə mən çox utanıram”. Bəs oğul nə
etsin? Kimə ehtiyacını aparmaq üçün müraciət etsin. Əgər öz doğma atası oğula
belə deyirsə, bəs oğul bundan sonra kimdən
nə umsun. Heç kimdən heç nə. Çox asanlıqla bu sözləri deyə bilirik. Əlin var,
ayağın var, səndə mənim kimi bir insansan get işlə özünə çörək qazan. Ancaq
onun özünə çörək qazanması üçün dəstək durmaq istəmirik. Allah təala hər
birimizi çəkdiyimiz sıxıntılardan xilas etsin! Amin!
Bu gün demək
olar ki, ata ilə oğul arasında çox hallarda olan problemin kökündə maddi
problem dayanır. Bəzən oğul elə düşünür ki, atası onu dünyaya gətiribsə,
dünyaya gəlməyinə səbəb olubsa deməli ona baxmağa da borcludur. Bəzən isə ata
elə düşünür ki, oğulun dünyaya gəlməsinə səbəb olubsa, oğulu oxudubsa, artıq
yetkinlik yaşına çatıbsa oğulu ona baxmağa borcludur. Burada iki tərəfin də
bir-birinə qarşı insaflı olması məsələsi problemin həllini asanlaşdıra, çox
hallarda isə yoxa çıxarda bilər. Belə ki, həm ata, həm də oğul özləri öz
hüquqlarını bilməlidirlər. Ata oğula olan borclarını, məsuliyyətini, Allah
qarşısında cavabdehliyini, oğul da atasına qarşı olan məsuliyyəti, hüquqları,
Allah qarşısnda olan cavabdehlikləri bilməlidir.
İslam dininə
görə həm atanın böyük məsuliyyətləri, həm də oğulun böyük məsuliyyətləri
vardır. Əsasən Alah qarşısında olan məsuliyyətlərdən ən önəmlisi atanın öz
övladına olan borclarıdır. Atanın öz övladına nə kimi borcları ola bilər?
Birinci növbədə övlad dünyaya gəlməzdən əvvəl atanın övlada olan borcu ona
yaxşı, saleh əməl sahibi olan ana seçməsi ola bilər. Bundan sonra isə atanın
övlada borcu onu tərbiyə etməsi, elm öyrətməsi, bilik almasında ona müəllimlər
tutması, Allahı tanıtdırması, yüksək əxlaqa sahib olacaq səviyyədə onu tərbiyə
etməsidir. Bu yolda özü bacardığını özü etməli, bacarmadığını isə bacaranlar
vasitəsi ilə həyata keçirməlidir. Övladı böyütməli, ailə qurmasında, müəyyən
ruzi qazanacaq yaşa gəlməsində həmişə onun yanında olmalıdır. Bundan
sonra isə bacardığı qədər, ömrünün sonuna qədər, imkanları çatan qədər ona kömək
etməlidir. Biz bunları xülasə halında qeyd etdik. Ölümünə yaxın ata həmçinin
geridə qalan mirasını ədalətlə öz övladları arasında Allah təalanın öyrətdiyi
kimi bölməli və onlara vəsiyyət etməlidir. Ata övladına qarşı heç vaxt səhlənkar
olmamalıdır.
Övlad isə ataya qarşı Allah təalanın öyrətdiyi kimi əxlaqlı
olmalı, atanın bütün dinə zidd olmayan işlərində ona kömək etməli, həmişə
yanında hazır olmalıdır. Övlad heç vaxt atası kafir olsa belə ondan üz çevirməməli,
onun yaxşılığını istəməlidir. Biz bütün bunları xülasə etdik. İnşallah vaxt və
imkan olduqca bu barədə yazılarımızı davam etdirəcəyik. Müvəffəq edən uca
Allaha həmd olsun!
Əkrəm Həsənov (İlahiyyatçı).
Xəbərdən istifadə edərkən istinad etmək vacibdir.